Reglament Campionat Amateur de Kàrting
Kàrting Series 2018
Kàrting Series 2018
1. Participants.
1.1 El campionat és obert a totes les
persones majors de 18 anys i a menors amb autorització del
pare/mare/tutor.
1.2 Els participants han de tenir una
alçada mínima de 1,5 metres.
1.3 El número mínim de participants per tal
que es disputi una prova és de 10. En general, el número màxim d’inscrits per cursa
és de 60 pilots, tot i que aquesta xifra pot variar en funció de cada circuit.
2. Proves.
2.1 El Campionat Karting Series 2018 esta format per 15 proves, que es disputaran entre febrer i novembre.
2.2 El campionat el formen curses individuals i curses de resistència per equips. Totes les curses, siguin de la distància que siguin i encara que formin part d'algun altre Trofeu o Subcampionat, puntuen per la general de les Kàrting Series 2018.
2.3 Les curses de resistència (en tindrem 5) també puntuen pel Trofeu Resistència amb la seva puntuació i trofeus independents.
2.2 El campionat el formen curses individuals i curses de resistència per equips. Totes les curses, siguin de la distància que siguin i encara que formin part d'algun altre Trofeu o Subcampionat, puntuen per la general de les Kàrting Series 2018.
2.3 Les curses de resistència (en tindrem 5) també puntuen pel Trofeu Resistència amb la seva puntuació i trofeus independents.
3. Horaris
3.1 Horaris.
En general, la jornada de curses començarà a les 9:30 amb la recepció de
participants. Els horaris que s’exposen a continuació són una referència. En
funció del circuit i del nombre d’inscrits, cada cursa publicarà els seus
horaris particulars, el dia abans a la disputa de la prova.
Amb caràcter general, s’intentarà seguir el següent quadre
horari:
9:00 – 10:00 Recepció de participants
10:00 Sorteig de karts
10:10 –
10:45 Entrenaments lliures.
10:50 –
11:15 Entrenaments cronometrats
11:30
Inici Curses, disputant-se en primer lloc la Final D i en últim lloc la final
A.
4. Desenvolupament de
les curses.
4.1
Sorteig de karts. Els karts disponibles a cada cursa es sortejaran entre tots
els participants, utilitzant el sistema que cada karting consideri més oportú.
El kart assignat a cada pilot no es podrà canviar durat els entrenaments a no ser que
tingui un clar defecte de funcionament. Cal tenir en compte dues característiques
dels karts de lloguer que NO són motiu de canvi de kart assignat: 1. Tot i que
tots els karts són iguals i tenen el mateix manteniment, de vegades les
potencies no són exactes en tots ells. Això no vol dir que un kart determinat
sigui sempre més lent, si no que en un moment donat pot corre una mica més o
una mica menys, segons factors aleatoris impossibles de controlar. 2. Els karts
passen els controls necessaris per mantenir el seu bon estat. Tot i això, degut
a l’ús intens que se’ls sotmet per la seva característica de karts de lloguer,
de vegades poden presentar petites anomalies, en especial a la direcció.
Entenem que aquests defectes poden fer el kart una mica més difícil de pilotar,
però això no el converteix en un kart més lent que els altres. Després dels entrenaments cronometrats es realitzarà un altre sorteig per tornar a assignar els karts.
4.1.2 En alguns circuits, en funció del que el personal del karting dictamini, el sistema de sorteig pot canviar i fer-se en cada tanda, lliures, cronometrats i cursa.
4.1.2 En alguns circuits, en funció del que el personal del karting dictamini, el sistema de sorteig pot canviar i fer-se en cada tanda, lliures, cronometrats i cursa.
4.2.1 Format de cada cursa: Cada
cursa constarà de: Tanda entrenaments lliures: 8/10 minuts depenent de la
longitud de cada circuit. Tanda d’entrenaments cronometrats: 8/10 minuts en
funció de la longitud de cada circuit. Cursa: Es disputarà a un número determinat
de voltes, en funció de la longitud del circuit. En general s’intentarà que
cada cursa duri entre 15 i 20 minuts.
4.2.2 En alguns casos, en funció del circuit i del nombre d'inscrits, es podrà dur a terme una Super Final tenint en compte les classificacions en les finals prèvies. En tot cas, el format definitiu de cada prova s'anunciarà durant la setmana prèvia a la cursa.
4.2.2 En alguns casos, en funció del circuit i del nombre d'inscrits, es podrà dur a terme una Super Final tenint en compte les classificacions en les finals prèvies. En tot cas, el format definitiu de cada prova s'anunciarà durant la setmana prèvia a la cursa.
4.3 El desenvolupament de cada
cursa anirà en funció del nombre d’inscrits, podent-se repartir en un màxim de
4 grups segons el circuit. L’assignació de grups pels entrenaments lliures i
cronometrats, serà en funció de la classificació del campionat (a excepció de la
primera cursa, en que es farà per sorteig). Als participants que debutin
en una cursa se’ls assignarà el/s grup/s menys ràpid. A les curses de resistència per equips, es tindrà en compte la posició del pilot més ben classificat.
A totes les curses, després dels
entrenaments cronometrats, i en funció dels temps establerts, s’assignarà una
final a cada participant, anomenades Final A, B, C i D, sent A la dels més
ràpids i D la dels menys ràpids.
5. Puntuació de cada
cursa
5.1.1 Puntuació. Es repartiran
punts a tots el pilots que acabin la cursa, establint una classificació total
tenint en compte totes les finals. La quantitat de punts varia en funció del
total de pilots inscrits, i funciona de la següent manera:
-Puntuen
tots els pilots que acabin la cursa.
1º - número de punts equivalent al total d’inscrits
+10 punts.
2º -6 punts
3º -5 “
4º -4 “
5º -3 “
6º -2 “
7º -1 “
8º -1 “
9º -1 “
10º -1 “
...
Exemple de classificació en una
cursa de 35 participants:
1º - 45 punts (35 participants
+10)
2º - 39 punts (45-6)
3º - 34 punts (39-5)
4º - 30 punts (34-4)
5º - 27 punts (30-3)
6º - 25 punts (27-2)
7º - 24 punts (25-1)
8º - 23 punts
9º - 22
“
10º - 21 “
...
29º - 2 punts
30º - 1 punt
Del 31 al 35 obtenen 1 punt.
Si un pilot no acaba la primera volta de la seva cursa, no obtindrà punts i ocuparà l'última posició tenint en compte tots les grups.
5.1.2 En el cas que el format de la prova inclogui Pre Final i Super Final, la puntuació explicada en el punt 5.1.1 s'aplicarà a la Super Final. Si s'ha previst i anunciat amb antelació, la/es Pre Final/s també es puntuaran però amb un nombre de punts inferior al de la Super Final. Això exclou els casos en que s'hagi de fer pre final per circumstàncies de la jornada (mal temps, etc.)
Com a norma general, quan puntuïn, les Pre Finals puntuaran la meitat dels classificats, amb 1 punt pel que quedi a mitja taula i anar pujant punt a punt fins el primer classificat. (per exemple, en una pre final de 10 participants, es repartirà 1 puny pel 5è, 2 pel 4rt, 3 pel 3er, 4 pel 2on i 5 pel guanyador.
5.1.2 En el cas que el format de la prova inclogui Pre Final i Super Final, la puntuació explicada en el punt 5.1.1 s'aplicarà a la Super Final. Si s'ha previst i anunciat amb antelació, la/es Pre Final/s també es puntuaran però amb un nombre de punts inferior al de la Super Final. Això exclou els casos en que s'hagi de fer pre final per circumstàncies de la jornada (mal temps, etc.)
Com a norma general, quan puntuïn, les Pre Finals puntuaran la meitat dels classificats, amb 1 punt pel que quedi a mitja taula i anar pujant punt a punt fins el primer classificat. (per exemple, en una pre final de 10 participants, es repartirà 1 puny pel 5è, 2 pel 4rt, 3 pel 3er, 4 pel 2on i 5 pel guanyador.
5.2 Les curses de resistència per equips puntuen igual que les normals i els punts els obtenen els dos pilots de l'equip. Per obtenir el nombre de punts del guanyador es tindrà en compte el número d'inscrits total (no el número d'equips)
IMPORTANT: Abans de
la disputa de cada prova, quan se sàpiga el número de pilots inscrits, es faran
publiques les puntuacions a assignar.
5.2
Punts extra. Hi haurà 5 punts extra
per l’autor de la volta més ràpida en entrenaments cronometrats tenint en
compte tots els grups i 5 punts més
per l’autor de la volta ràpida en cursa, tenint en compte cada grup per separat. En el cas que la provi inclogui Pre Final puntuable, també hi haurà 5 punts extra per l'autor de la volta ràpida, tenint en compte totes les Pre Finals.
5.3
Podis. Es farà un podi (sempre que sigui possible amb cava) pels tres primers classificats de cada final. A més, hi
haurà trofeus i/o diplomes pels tres primers classificats de cada final.
5.4 Tenint en compte que el format de cada cursa pot ser diferent, també les puntuacions assignades poden canviar en funció d'aquest format.
5.4 Tenint en compte que el format de cada cursa pot ser diferent, també les puntuacions assignades poden canviar en funció d'aquest format.
6. Puntuació final del
campionat.
6.1 Al
final del campionat es sumaran les 10 millors puntuacions obtingudes per cada pilot en les
diferents proves per definir la classificació final. Els tres primers classificats de la General tindran
premi .
6.2
També s’establiran classificacions generals tenint en compte les 3 i 5 millors puntuacions de cada pilot. Aquestes classificacions seran la Copa 3 i Copa 5.
6.3 A
més de la classificació general, també es publicaran classificacions per Província i per grups d'edat, i es podran establir altres classificacions per
població d’origen, grups d’amics, empresa, etc.
6.4 Grups d'edat. S'estableixen els següents grups d'edat en funció de l'any de naixement:
Menors: nascuts l'any 2001 i posteriors.
Absolut: nascuts entre 1989 i 2000.
Màster 30: nascuts entre 1979 i 1988.
Màster 40: nascuts entre 1969 i 1978.
Veterans: nascuts l'any 1968 i anteriors.
6.5 Les categories només seran vàlides si tenen un mínim de 10 participants.
Proveïdor de trofeus: Trofeus Sport-ticket Nou
Menors: nascuts l'any 2001 i posteriors.
Absolut: nascuts entre 1989 i 2000.
Màster 30: nascuts entre 1979 i 1988.
Màster 40: nascuts entre 1969 i 1978.
Veterans: nascuts l'any 1968 i anteriors.
6.5 Les categories només seran vàlides si tenen un mínim de 10 participants.
Proveïdor de trofeus: Trofeus Sport-ticket Nou
7. Anulacions de
proves.
7.1 En
cas de mal temps, l’organització de cada prova pot decidir la seva anulació. S’intentarà
avisar amb la màxima antelació possible via e-mail. En cas d’anulació es
buscarà una altra data el més propera possible per la disputa de la prova, sent
vàlides les mateixes inscripcions. Si un participant no pot o no vol participar
a la nova data, se li retornaran els diners de la inscripció.
8. Reclamacions.
8.1 Per
tal d’evitar endarrerir la finalització de les proves, les reclamacions s’atendran
després de les cerimònies de podi.
9. Conducta dels participants.
9.1
Aquest campionat es disputa amb els karts de lloguer que posa cada karting. Per
tant, no es poden modificar les muntures i cal tenir la màxima cura de la seva
conservació i bon funcionament. Qualsevol conducta que creï perjudici a l’estat
o correcte funcionament del kart serà sancionada amb l’expulsió del campionat.
9.2
Durant la disputa dels entrenaments i de les curses, s’espera la màxima
esportivitat per part dels participants, evitant xocs innecessaris que poden
ser perillosos i que distorsionen la perícia de cada pilot. Els avançaments
s’han de fer de forma neta i segura. El personal de cada circuit i de la
organització estarà atent a comportaments antiesportius i sancionarà amb la
expulsió del campionat als infractors.
9.3
Cada prova es disputa en un espai públic i compta amb la presència de pilots,
familiars, amics, organitzadors, etc. Es prega el màxim d’esforç per part de
tothom per mantenir les instal·lacions en el millor estat possible. També
demanem un comportament educat i solidari amb tothom, evitant les discussions i
les paraules malsonants.
9.4 El
personal de cada karting i de la organització intenta vetllar pel bon
funcionament de la prova, tant en la part logística (horaris, resolució de
dubtes, entrega de material, etc.), com en la vessant esportiva (equanimitat).
Demanem que se’ls tracti l’educació i el respecte que mereixen i que es
respectin les seves decisions.
9.5
Queda totalment prohibit el consum de begudes alcohòliques durant el transcurs
de les proves.
10. Material.
10.1
Cada karting tindrà a disposició dels pilots cascs de protecció, que es
obligatori en tots els entrenaments i curses. Es lliure la utilització d’un
casc propi, i d’altres elements com guants, granota, collarí, botes, etc.
10.2 Es
obligatori l’ús de calçat tancat (no són vàlides xancletes, espardenyes, ni cap
alçat obert). Es recomana l’ús de pantalons llargs.
11. Inscripcions.
11.1 Les
inscripcions es faran per transferència.
11.2
Per cada cursa, es tancaran les inscripcions a les 24:00 del dijous anterior a
la disputa de la cursa.
12. Condició física,
seguretat i accidents.
12.1 El karting en sí
mateix, i el format específic d’aquest campionat, dues tandes d’entrenaments i
una cursa, requereix de certa condició física, sobretot a nivell de resistència
muscular de les extremitats superiors. El
fet d’inscriure’s implica que s’està en la condició física necessària per
realitzar-la de forma segura.
12.2 Tant els Kartings com
l’organitzador disposen de les assegurances necessàries per dur a terme aquesta
activitat amb les màximes condicions de seguretat possibles i dins del marc de
la llei vigent. No obstant això, el fet d’inscriure’s a una cursa implica el
coneixement de que el karting és una activitat que porta intrínseca la possibilitat
de tenir accidents. En cas de danys físics actuaran els serveis assistencials
previstos en les assegurances. Els participants a les curses accepten aquest
risc i renuncien específicament a emprendre accions legals contra els
organitzadors.
13. Disposicions addicionals.
13.1 En
realitzar la inscripció, els participants accepten que es prenguin fotografies
de l’esdeveniment i es puguin utilitzar per a la difusió i promoció del
campionat.
13.2 El fet d’inscriure’s a una
cursa dona per fet l’acceptació d’aquest reglament.
13.3
Qualsevol altre contingència que pugui sorgir durant el campionat queda a
criteri de la organització i la seva decisió serà inapel·lable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.